56 körlektioner och 51 000 kr senare, fortfarande inget körkort
Jag behöver lite pepp. Efter väldigt många körlektioner och en kuggad uppkörning står jag fortfarande utan körkort, och plånboken har blivit rejält mycket tunnare på vägen. Jag kör manuellt, har ingen att öva med privat och har i princip ingen körvana sedan tidigare. På uppkörningen föll det på spegelrutinerna, allt annat kändes faktiskt okej. Finns det någon som suttit i samma situation, lagt ut massor av pengar och ändå tagit sig i mål till slut? Jag tänker inte ge upp, men jag skulle behöva höra att det går.
5 svar
Ge absolut inte upp. Jag lade också en förmögenhet och kuggade flera gånger innan det lossnade, och när jag väl höll kortet i handen kändes varenda krona värd det. Du är närmare än du tror.
AmandaEn sak som hjälpte mig var att ta en paus på någon eller ett par månader. Jag hade kört fast och kört sönder självförtroendet, och när jag kom tillbaka med lite distans gick det mycket bättre. Ibland behöver hjärnan smälta allt.
DanielDet mesta sitter i mängdträning, så om du på något sätt kan få ihop privat övningskörning vid sidan av lektionerna gör det stor skillnad. Att bara sitta bakom ratten oftare, i lugn takt, bygger den vana som proven kräver.
LinaFöll det bara på spegelrutinerna så är du ju egentligen nästan framme. Öva in dem tills de sitter automatiskt, blicken i spegeln och över axeln vid varje körfältsbyte, sväng och start. Det är en sak man kan drilla in och sedan bocka av.
ViktorEtt tips är att fundera på om din skola verkligen för dig framåt. Vissa går väldigt långsamt fram och det finns de som kände sig lurade på lektion efter lektion. Testa gärna att byta om det känns som att du står och stampar, det gav en del andra en nystart.
Sandra