körlektioner
Teori

Är Körkortonline värt 120 kr för att öva teorifrågor?

Ellen0 visningar

Jag funderar på om det är värt drygt hundralappen för att låsa upp alla övningsfrågor på den här sajten. Är frågorna i samma stil som de på det riktiga provet? Finns det någon som testat och kan säga om det gör skillnad? Jag vill inte betala i onödan om det räcker att läsa teoriboken och köra gratisfrågorna. Tacksam för ärliga erfarenheter.

5 svar

• Jag tycker det är värt pengarna. Läs igenom teoriboken en gång ordentligt först, gör sedan frågorna här, och komplettera med det din trafikskola erbjuder. Kombinationen brukar täcka det mesta. Bara att sitta med frågor utan att ha läst boken ger dock en ganska tunn grund.

Daniel
  • Sett till vad ett teoriprov kostar att boka om är den här summan nästan försumbar. Klarar du provet en gång extra tack vare övningsfrågorna har du redan tjänat in det. Så jag skulle inte tveka. Ta hellre den lilla kostnaden än att riskera att få boka om provet flera gånger.

Klara
  • Det är inte exakt samma frågor som på riktigt, det ska sägas. Men om du kan de här och förstår helheten bakom dem känns det skarpa provet betydligt mindre skrämmande. Poängen är inte att memorera svaren utan att träna på att tänka rätt kring situationerna.

Felix
  • Det jag uppskattar mest är förklaringarna till varför ett svar är rätt eller fel. Det gör att man lär sig något även av de frågor man svarar fel på. Att varva läsning i boken med frågor är dessutom mycket roligare än att bara plöja text, åtminstone för mig.

Malin
  • En liten brasklapp: nöt inte bara frågor och tro att allt är klart. Risken är att det blir ytlig inlärning som inte håller när frågan vrids till lite. Använd frågorna som ett komplement till boken, inte som en ersättning, så får du med dig förståelsen på djupet också.

Jonas

Svara på frågan